چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟ آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟ نگهداری برنج پخته در یخچال | برنج پخته چند روز در یخچال می‌ماند؟ دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل ایران: مکمل خارجی و وارداتی نداریم | روش‌های تشخیص مکمل اصل از تقلبی  برخورد قانونی با معلم‌بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی اگر شانه‌ها و کتفتان جوش می‌زند، بخوانید یک تونر طبیعی که برای درمان آکنه معجزه می‌کند در چه مواردی نباید از بوتاکس برای رفع چین‌وچروک صورت استفاده کرد؟ اعزام ۵۱۳ زائر حج عمره به سرزمین وحی از فرودگاه مشهد یک روش ساده برای از بین بردن سیاهی زیر چشم ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور | آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها اعلام شد مدیریت اقتصادی خانواده چطور امکانپذیر است؟ هر کدملی یک مراقب سلامت دارد | پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده + جزئیات عربستان سعودی: زائران حج فقط با کارت هوشمند می‌توانند وارد مکه شوند پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۱۶ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم بارش باران تا پایان هفته آیا تمدیدنکردن گواهینامه، مانع پرداخت خسارت بیمه می‌شود؟
سرخط خبرها

در حریم رودخانه‌های خراسان رضوی اتراق نکنید

  • کد خبر: ۱۱۹۶۷۳
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
در حریم رودخانه‌های خراسان رضوی اتراق نکنید
شهروندان باید از حضور غیر ضروری در ییلاقات اطراف شهر مشهد و برپاکردن چادر و اتراق در مجاورت مسیل‌ ها و مسیرهای رودخانه ها خودداری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: با توجه به هشدار امروز هواشناسی به منظور جلوگیری از خطرات جبران‌ ناپذیر سیلاب باید از هرگونه اتراق و تجاوز و تغییر در شرایط حریم و بستر رودخانه‌ ها در این استان پرهیز شود.

محمدرضا صادقی فرد ضمن هشدار سیلاب اعلام کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب  و بارش رگباری باران به ویژه در نیمه شمالی استان، شهروندان باید از حضور غیر ضروری در ییلاقات اطراف شهر مشهد و برپاکردن چادر و اتراق در مجاورت مسیل‌ ها، مسیرهای رودخانه و سطوح شیبدار به خصوص در شهرستان های کلات مشهد، طرقبه، شاندیز، فریمان، چناران و قوچان خودداری کنند.
 
وی با بیان اینکه رودخانه مسیل و محل عبور سیلاب است، بیان کرد: با عدم تجاوز به حریم و مسیر رودخانه، ایمنی ۱۰۰ درصد برای همه اهالی فراهم خواهد شد و هیچ کس درگیر سیلاب نخواهد شد.
 
صادقی فرد اضافه کرد: عبور و تردد از سیلاب به هیچ وجه توصیه نمی‌ شود چون با کمترین فشار آب ممکن است خطرات جبران ناپذیری متوجه شهروندان شود.
 
مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: گسترش و تشدید فعالیت رگبارهای موسمی و همچنین وقوع رگبار و رعد و برق در خراسان رضوی، باعث وقوع سیل در شهرستان کلات شده است، در کلات به دلیل موقعیت جغرافیایی و کوهستانی و کوچک بودن حوضه آبریز، شدت بارش منجر به وقوع سیلاب در داخل شهر می‌ شود.
 
وی ادامه داد: با بهره‌ مندی از ظرفیت‌ ها و تکنولوژی‌ های نوین در شناخت به وقت و اعلام هشدارهای لازم در رخ دادن حادثه سیلابی، می‌ توان سطح آسیب و خطرات سیلاب پیش رو را به شکل محسوسی کاهش داد.
 
طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی در خراسان رضوی، در ساعات بعد از ظهر امروز شاهد افزایش ابرناکی در نیمه شمالی و وقوع بارش‌ های رگباری توام با رعد و برق، در نواحی مستعد بارش تگرگ، آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلاب در این ناحیه از استان هستیم.
 
منبع: صداوسیما
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->